عابر و سرنشین موتور، بیشترین فوتی‌های مشهد در تصادفات موتورسیکلت ویدئو | موحدیان: تامین منابع و اتمام پروژه‌های نیمه تمام از راهبرد‌های شورای ششم بود ظهوریان: پویش مشهد مهربان بیانگر ماموریت کلان اجتماعی شهرداری است تدوین سند طرح جامع مدیریت پسماند مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری: شورای ششم برای توسعه متوازن شهر هدف‌گذاری کرده است | نیمی از بودجه عمرانی شهرداری مشهد در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر است خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است برخورد با تخلیه فاضلاب در کشف‌رود تا پایان اردیبهشت هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط پاک قرار گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) محدودیت ترافیکی بولوار ابوطالب به سمت چهارراه احمدآباد به دلیل نشست زمین در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اجرای عملیات رفع خطر محل فرونشت بولوار کلاهدوز مشهد + فیلم و تصاویر بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان‌رضوی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر کار: مشهد الگوی موفق توسعه حمل‌و‌نقل ریلی در سایر کلانشهر‌هاست ۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند اختصاص یافت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم
سرخط خبرها

مرکز رویش، الگوی اشتغال زایی در محلات هدف بازآفرینی

  • کد خبر: ۱۱۶۷۶۰
  • ۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۳
مرکز رویش، الگوی اشتغال زایی در محلات هدف بازآفرینی
تفاهم نامه همکاری شورای اسلامی شهرستان مشهد و سازمان بازآفرینی شهرداری مشهد امضا شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ تسهیل و تسریع در توسعه محلات هدف بازآفرینی و هم افزایی در پشتیبانی از فعالیت‌های دفتر‌های توسعه محلی برای اشتغال زایی و توانمند سازی اهالی این مناطق موضوعی است که با امضای تفاهم نامه مشترک همکاری میان مرکز رویش و قرارگاه جهادی شهید اسدی (شورای اسلامی شهرستان مشهد) قرار است با شتاب بیشتری دنبال شود.

این تفاهم نامه که روز گذشته بین رئیس شورای اسلامی شهرستان مشهد و مدیر عامل سازمان بازآفرینی شهرداری مشهد امضا شد می‌تواند به هماهنگی بیشتر نهاد‌های مردمی، خصوصی و دولتی در راستای توسعه محلات هدف بازآفرینی و استفاده از پتانسیل ستادی دو طرف تفاهم نامه برای محرومیت زدایی از محلات هدف بازآفرینی منجر شود.

اقتصاد پویا در محلات هدف بازآفرینی

رئیس شورای شهرستان مشهد در حاشیه این برنامه گفت: ما با فعالیت‌های افراد در پهنه توس آشنا شدیم و دیدیم با چه اشتیاق و علاقه‌ای مشغول به کار شده اند و شاهد آن بودیم که بیانات مطرح‌شده از سوی رهبرمعظم انقلاب درباره اقتصاد خانگی و کوچک در این مرکز شکل گرفته است.

موسی الرضا حاجی بگلو با بیان اینکه امیدواریم این اقدام بزرگ با همکاری این سازمان در همه محلات ادامه یابد، افزود: همیشه از حاشیه شهر به عنوان معضل یاد می‌شود، اما اکنون سازمان بازآفرینی توانسته است این مشکل را به فرصت تبدیل کند. امیدواریم از این فرصت‌ها به بهترین نحو برای کمک به اقتصاد پویای محله، شهر و همچنین کشور استفاده کنیم.

استفاده از ظرفیت‌های مجموعه‌های جهادی برای اشتغال زایی

مدیرعامل سازمان بازآفرینی شهرداری مشهد نیز در حاشیه این مراسم و در تشریح این تفاهم نامه گفت: قرار است به پشتوانه این تفاهم نامه تبادل تجربیات صورت بگیرد و از ظرفیت‌های دو مجموعه برای خدمت رسانی به مردم استفاده شود.

علی رضازاده همدانی با بیان اینکه بخش بزرگ این اقدام در حوزه اشتغال است، افزود: با این تفاهم نامه در تلاش برای استفاده از همه ظرفیت‌های مجموعه جهادی شهید اسدی و دیگر گروه‌های مردمی هستیم. وی با اشاره به ظرفیت‌های این مجموعه در شهرستان مشهد اظهار کرد: بی شک مجموعه جهادی شهید اسدی می‌تواند کمکی جدی برای ما باشد. از سوی دیگر امیدواریم بتوانیم با حضور رئیس شورای اسلامی شهرستان از امتیازات و مصوباتی که برای ما قائل می‌شوند بهره‌مند شویم.

هر منطقه یک مرکز رویش و هر مرکز ۵۰۰ شغل

رضازاده همدانی با تأکید بر اینکه هدف ما ایجاد حداقل یک مرکز رویش در هر منطقه و رونق اشتغال است، گفت: تکلیفی که برای هر مرکز رویش مشخص کرده ایم، ایجاد حداقل ۵۰۰ شغل است، تا با استفاده از ظرفیت‌های بومی و محلی بتوانند برای آن اقدام کنند و با ظرفیت موجود مردم آن مناطق را توانمند سازند.

مدیرعامل سازمان بازآفرینی شهرداری بزرگ‌ترین مشکل تولیدکنندگان را فروش محصول نهایی دانست و افزود: در این راستا از کمک پیشران‌های کارآفرینی بازار استفاده خواهیم کرد. این تمهید کمک می‌کند کسانی که می‌خواهند وارد این حوزه شوند دغدغه بازار را نداشته باشند. وی ادامه داد: شهر مشهد از لحاظ آموزش در سطح خوبی قرار دارد، اما در حوزه بازار مقداری ضعیف عمل کردیم که امیدواریم با کمک پیشران‌ها بتوانیم این موضوع را حل کنیم.

رضازاده همدانی با اشاره به اقدامات مرکز رویش تصریح کرد: در این مرکز حدود سی نفر مستقر هستند که ظرفیت افزایش سه برابری دارد. این مرکز در حوزه خیاطی، قالی بافی، عروسک سازی و... فعالیت دارد. همچنین دو گروه جهادی فعال نیز حضور دارند که هزار و ۴۰۰ خانوار از پهنه توس را تحت پوشش قرار داده اند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->